Lånekassen

Lån penge nu. Få et kviklån eller forbrugslån nemt og hurtigt

  • Nyheder
  • Lånetyper
    • Banklån
    • Billån
    • Realkreditlån
    • Forbrugslån
    • Samlelån
    • Kviklån
    • Studielån
  • Låneberegnere
    • Boliglån
    • Banklån
    • Realkreditlån
    • Forbrugslån
  • Udbydere
    • Banker
    • Realkredit
    • Pension
    • Forsikring
    • Forbrugslån
    • Kviklån
  • Privatøkonomi
    • Abonnementer
    • A-kasse
    • Betalingskort
    • Budgetskemaer
    • Forsikring
    • Pension
    • Skat
    • Valutakurser
Sti til denne side: Lånekassen / Abonnement / Danske aviser / Berlingske

Berlingske

Berlingske er en af de mest kendte og største aviser og mediebureauer i Danmark med et stort indholdsunivers. Men hvad indeholder Berlingske mere præcist? Og hvilke muligheder kan Berlingske tilbyde dig? Læs videre her og bliv klogere på Berlingske.

Besøg Berlingske her

Indholdsfortegnelse

  • 1 Berlingskes historie
  • 2 Berlingske – grundpillen i avisen
  • 3 Berlingskes quiz
  • 4 Berlingskes indfødsretstest
  • 5 Berlingske Media
  • 6 Berlingske Business
  • 7 Berlingskes nyheder
  • 8 Kids News
  • 9 Berlingske Talent 100
  • 10 Berlingske Musikkonkurrence
  • 11 Berlingske Barometer
  • 12 Berlingske Blogs
  • 13 Berlingske Foto
  • 14 Berlingskes dødsannonce, mindeord, bryllupper og fødsler
  • 15 Berlingske Nyhedsbreve
  • 16 Berlingske Shop
  • 17 Berlingske Læserrejser
  • 18 Berlingskes oplagstal
  • 19 Berlingskes e-avis
  • 20 Berlingskes abonnement
  • 21 Berlingskes artikelarkiv
  • 22 Etik på Berlingske
  • 23 Annonceringsmuligheder
  • 24 Berlingskes erhvervsløsninger
  • 25 Berlingske Web TV
  • 26 Berlingskes julekalender
  • 27 Berlingske på sociale medier
  • 28 Jos hos Berlingske
  • 29 Berlingskes kundeunivers
  • 30 Berlingskes kundeservice og kontakt
  • 31 Adresse og kontaktinformationer
  • 32 Læs mere her

Berlingskes historie

Berlingske er Danmarks ældste eksisterende avis. Berlingske har nemlig rødder helt tilbage fra 1749. Den 3. januar 1749 udgav hofbogtrykker Ernst Henrich Berling sit første nummer af forløberen til Berlingske under navnet Kiøbenhavnske Danske Post-Tidender. Til at starte med udkom avisen to gange om ugen på dansk og med parallelle udgaver på også fransk og tysk.

Kiøbenhavnske Danske Post-Tidender blev hastigt landets førende avis med sine mange nyheder og annoncer. Derudover havde avisen som noget særligt kongelig tilladelse til at give indsigt i udlandsnyt. Avisen havde vægt på erhvervsliv, hof, forordninger, diplomati og navnestof. Derudover kunne man følge vekselkurser, skibstrafikken samt priser på essentielle varer.

Avisen havde derudover det privilegium, at den var et kundgørelsesblad for Sjælland, hvilket betød, at borgerne havde pligt til at indrykke retsgyldige meddelelser, som eksempelvis dødsbo og aktioner i avisen.

 

Nogle af emnerne fra 1749 bliver stadig varetaget af Berlingske i dag med emneområder som business, udland, politik, kultur, livsstil, debat, navne, viden, aktiekurser og sport. Berlingske har dog udvidet sig fra at være en traditionel trykt avis til også at være online med flere underaviser, herunder Berlingske Business. Dette fokus blev skærpet i 2011, hvor Berlingske gennemgik en omlægning fra Berlingske Tidende til Berlingske. Her blev logo, skrifttype, layout og sektioner totalt forandrede for at lave en rebranding af avisen og herved skabe et mere moderne Berlingske.

I dag bliver Berlingske ledet af den ansvarshavende chefredaktør Tom Jensen, der har været på avisen siden 2001. Tom Jensen har en baggrund som udlandskorrespondent i Washington for flere danske medier. Chefredaktør for Berlingske er Mette Østergaard, der har en baggrund fra TV 2 News, hvor hun har været chefredaktør og kanalchef. Tom Jensen og Mette Østergaards tilgang til Berlingske er blandt andet at skabe et øget digitalt fokus.

Berlingske – grundpillen i avisen

Berlingske, indtil 2011 kaldet Berlingske Tidende, er hjørnestenen i Berlingskes indholdsunivers. Berlingske har et bredt emnefelt med nyheds- og dybdegående graverartikler omhandlende emner lige fra politik til kultur og livsstil. Mere uddybende er kategorierne, som Berlingske skriver om: Seneste nyheder, Business, Politiko, Nationalt, Globalt, Debat, Kultur, Livsstil, AOK, Navne, Tech, Viden, Sport og Foto. Men hvad indeholder emnerne mere specifikt?

Under livsstil kan du blandt andet læse om bolig og få tips og tricks til din boligindretning. Derudover kan du få indblik i boligmarkedet. Du kan også læse madanmeldelser og finde ud af, hvor du og dine venner, veninder eller familie skal ud at spise næste gang i storbyen. Herunder kan du også læse om vin og blandt andet få redskaber til at finde den helt rigtige vin til maden.

I den anden boldgade kan du under Politiko eksempelvis læse om dansk og udenlandsk politik. Du kan også se politiske målinger og herved finde ud af, om det er rød eller blå blok, der pt. ligger i front hos danskerne.

Under debat kan du læse om debatterende emner i samfundet og omverdenen lige nu. Derudover har du mulighed for selv at komme på banen ved at kommentere eller læse andre læseres kommentarer om debatterede emner. Her kan du også læse Berlingskes egen mening under underfanen ”Berlingske mener”.

Under TV og serier kan du få mere underholdende indhold ved at læse anmeldelser af nye tv-serier og film. På den måde kan du finde ud af, hvilken tv-serie du skal investere tid – og måske penge – i, næste gang du skal se noget godt indhold. Anmeldelserne er dog for abonnenter og kræver derfor et abonnement på Berlingske.

Mangler du inspiration? Så kan du under AOK få indsigt og anbefalinger i spændende emner relateret til kultur. Blandt andet om ”byens bedste”, koncerter, shopping, natteliv og mere til.

Berlingske kategoriseres desuden som en borgerlig avis indenfor den danske, frie, ansvarlige presse. Berlingske fås både i en trykt og i en online udgave. Læs artikler online fra Berlingske her.

Berlingskes quiz

Udover spændende artikler, anbefalinger med mere kan du også deltage i en quiz på Berlingske. Eksempelvis en quiz omhandlende, om du kender betydningen af nye ord i ordbogen. Hvert år lancerer Berlingske endvidere også deres finurlige efterårs- og sommerquiz, der sætter danskernes paratviden på prøve.

Endvidere oplyser Berlingske også om nye spil. Eksempelvis om aktiespil, der blandt flere danskere har været populære til at finde bedre rundt i aktiekurser og investeringsmuligheder.

Berlingskes quiz og anbefalinger på spil bærer således præg af at være quiz og spil, du ikke blot kan underholde dig selv med, men også lære noget af. Med quiz og spil fra Berlingske kan du således – udover underholdning – få noget ballast og viden med i rygsækken. Det er gavnligt at opretholde positionen som en veloplyst borger.

Berlingskes indfødsretstest

I sammenligning med Berlingskes quiz kan du på Berlingske hvert år tage en indfødsretstest og se, om du kan bestå testen for at blive ”dansk statsborger”. Testen er udarbejdet på baggrund af væsentlige perspektiver i det danske samfund, kultur og historie. For at blive dansk statsborger er det nemlig lov i Danmark, at du ikke bare bor i Danmark, men også udviser kendskab til blandt andet dansk kultur og historie.

Indfødsretstesten, som du årligt kan prøve hos Berlingske, indeholder i alt 40 spørgsmål om eksempelvis kongerækken og danske filmklassikere som Olsen Banden. 32 af svarene skal være korrekte, før ansøgere kan blive danske statsborgere og få et dansk pas. Den faktiske prøve afholdes to gange årligt på 50 sprogcentre landet over.

Berlingske Media

Berlingske Media, indtil 2008 Det Berlingske Officin, er en samlet betegnelse for de medier, der ejes under Berlingske Media. Berlingske Media indeholder overordnet fire medier, der har hver deres skarpe identitet.

Berlingske ejes af Berlingske Media og er avisen, der overordnet udarbejder journalistik til borgerlige med København som fokuspunkt. Berlingske har et bredt indholdsunivers med artikler, der rammer danskernes interesser bredt. Blandt andet med nyheder, artikler og anbefalinger om mad, vin, politik, økonomi samt ind- og udland.

Det mere underholdende medie B.T ejes også af Berlingske Media. B.T blev grundlagt i 1916 og kan kategoriseres som en tabloidavis. Avisen – der både eksisterer online og i en fysisk udgave – indeholder emner som især sport, nyheder, underholdning og kendte. B.T er særligt kendte for deres mere kontroversielle stil med sensationsnyheder og ”sladder” om kendte i mediebilledet.

Weekendavisen er ligeledes et medie under Berlingske Media og giver kvalitetsstof til eftertanke. Weekendavisen har nemlig artikler i længere formater om kultur, litteratur, videnskab og samfund. Weekendavisen fungerede før som Berlingske Søndag. I stedet for Berlingske Søndag udkommer Weekendavisen nu hver fredag i stedet for søndag og er læsernes pusterum med plads til fordybelse. Hvis du er en læsehest, der godt kan lide at fordybe dig i emner, der giver noget ballast, er Weekendavisen altså lige noget for dig.

Radio24syv ejes også af Berlingske Media og er Danmarks taleradio. Radio24syv er nærmere bestemt en radio med en fri tone med emner omhandlende både journalistik og underholdning. Radio24syv er således et friskt pust i forhold til mere musikrelaterede radioer, idet radioen har fokus på det sagte ord. Radioen giver samtidig associationer til tidligere radiostationer, der i udbredt grad var taleradioer. Radio24syv kan ydermere siges at have elementer fra podcast-formatet, der ligeledes har fokus på at opretholde lytteres opmærksomhed via tale.

Berlingske Business

Berlingske Business er en rebranding af Berlingske Nyhedsmagasin. Berlingske Nyhedsmagasin blev grundlagt i 1985 som Børsens Nyhedsmagasin og fik sit navn som Berlingske Nyhedsmagasin, da Berlingske købte magasinet i 2002. I 2011 blev magasinet dog nedlagt, men findes i dag som en sektion i Berlingske kaldet Berlingske Business.

Ligesom Berlingske Nyhedsmagasin koncentrerer Berlingske Business sig om erhvervslivet.

Berlingske Business omhandler blandt andet emner som investor, virksomheder, privatøkonomi, karriere, biler, opinion, tv og podcast.

På Berlingske Business får du herved et nyhedsindblik, hvor du blandt andet kan se og læse tv, reportager og dybdegående analyser om det danske erhvervsliv.

Berlingske Business tilbyder flere tjenester, herunder Business Live. Business Live giver dig de seneste nyheder og tophistorier, som du har brug for for at være fuldt opdateret. Derudover tilbyder Berlingske Business deres magasin under navnet Berlingske Business Magasin. Magasinet har fem årlige udgivelser. Herunder talent 100, der omfatter talenter under 35 år. Guld-image, der analyserer og kårer Danmarks bedste virksomheder. Danmarks Rigeste, der giver et overblik over 100 formuer, der er drivkræfter i det danske erhvervsliv. Magasinet Kvinder, der giver dybdegående interviews med succesrige kvinder. Slutteligt udgives Guld 1000, der danner et overblik over Danmarks 1000 største virksomheder.

Med Berlingske Business sikrer du at blive opdateret om de vigtigste hændelser fra erhvervslivet i Danmark og resten af verden. Nyhederne leveres med let tilgængelighed, dyb tilstedeværelse, gennemarbejdet baggrund og hurtighed, så du er sikker på, at nyhederne er aktuelle. Læs Berlingske Business her.

Berlingskes nyheder

Berlingske kan være din vej til at finde de vigtigste nyheder nu og her. At kunne blive opdateret på nyheder på en enkel og effektiv måde er centralt for at kunne følge med i, hvad der sker i Danmark og i udlandet. Det er dog ikke alle kilder, især online, der er lige saglige i forhold til nyheder. Som en af Danmarks største aviser er Berlingske en saglig nyhedskilde, hvorfor Berlingske kan være din vej til at få dit daglige nyheds-fix. På den måde sikrer du at være oplyste om de vigtigste nyheder.

Med nyheder fra Berlingske får du ikke blot korte oversigter, der ofte kan forekomme i eksempelvis nyheder på tv. På Berlingske får du nemlig fyldestgørende artikler, hvor du kan læse nyhederne til bunds med flere detaljer om de pågældende sager og nyheder. Det giver god ballast i videns-rygsækken.

For at få et hurtigt overblik over nyhederne kan du online på Berlingske finde de seneste nyheder. Derudover kan du finde de mest populære, og måske mest spændende, nyheder ved at klikke på ”mest læste”. På Berlingske Nyheder kan du også finde Berlingskes egne anbefalede nyheder til deres læsere. Ved at kunne vælge mellem seneste nyheder og mest læste nyheder er overblikket således gjort mere enkelt for dig.

Vil du gerne have nyheder, der interesserer dig? Så kan du under nyheder på Berlingske ydermere finde de seneste nyheder indenfor lige præcis de emner, der interesserer dig. Eksempelvis ved at læse ”seneste fra debat”, ”seneste fra livsstil” eller ”seneste fra politiko”. Du kan herved helt selv bestemme, hvilke specifikke emner du gerne vil have dine nyheder fra.

Kids News

Berlingske har i 2018 valgt at lukke deres børneavis under navnet Kids News. Kids News udkom for første gang i 2014 som en fysisk printavis, der udkom én gang om ugen. Avisen var en innovativ nyhedsavis i børnehøjde til de 6-12-årige børn med et oplagstal på mellem 6.500 og 7.000 eksemplarer. Kids News var faktisk den første nyhedsavis til børn i Danmark. Børnenyhedsavisen Kids News havde både seriøse nyheder om eksempelvis Donald Trump i USA samt mere underholdende nyheder om eksempelvis Justin Bieber. På den måde blev seriøse nyheder såvel som børnenes interesser prioriteret i det ugentlige nyhedsoverblik.

Avisen har vundet flere priser for sit indhold til børn. I 2015 vandt Kids News blandt andet sølv for sin dækning af terrorangrebet på Charlie Hebdo i Paris. Prisen blev overdraget af den internationale Young Reader Prize, der uddeles af The World Association of Newspapers, WAN-IFRA. Prisen til Kids News blev givet under kategorien Teaching Freedom. Kids News har også været nomineret til en fornem kulturpris i Danmark. Nærmere bestemt Børnebibliotekernes Faggruppes årlige kulturpris – BØFA-prisen.

Berlingske Talent 100

Hvert år udnævner Berlingske Business 100 nye talenter, der skildres i Talent 100-magasinet. Dagen før nummerets udgivelse bliver der traditionen tro afholdt en stor konference med musik, taler og rig mulighed for networking med talenterne og andre parter fra erhvervslivet.

De 100 talenter bliver udvalgt på baggrund af en omfattende nominering fra både virksomheder og andre interessenter. I udvælgelsen er der tre afgørende kriterier: Begrundelsen, udbygget CV og alder. Du kan læse nærmere om udvælgelseskriterierne i det følgende.

  • I begrundelsen for talentets nominering lægges der særlig vægt på talentets faglige forudsætninger, arbejdsmæssige resultater og ledelsesmæssige evner. Derudover er en anbefaling fra nærmeste chef eller tidligere chef central.
  • Talentet udvælges derudover på baggrund af et udbygget CV, hvor der er redegjort for konkrete resultater og faglige samt uddannelsesmæssige kompetencer. CV’et skal herved være dybdegående og troværdigt.
  • Talentet er begrænset af alder, da talentet højst må være fyldt 35 år.

Talent 100 er ikke bygget på en decideret videnskabelig metode, men er blevet en form for institution, hvor Berlingske Business bestræber sig på at vise diversitet i erhvervslivet. Diversiteten er med særligt fokus på brugbare forskelligheder i forhold til uddannelser, virksomheder og faggrupper. Uanset eksempelvis uddannelse kan du således blive nomineret til Talent 100. På den måde sættes der fokus på, at ikke blot uddannelse, men eksempelvis også drive, personlighed, arbejdsplads og anbefalinger er afgørende for din vej op i erhvervslivet.

I 2017 var det 14. gang, at Berlingske Business dedikerede et nummer til at portrættere de i alt 100 talenter. Talenterne beskrives som havende ambitioner og faglig ballast med mulighed for at nå toppen i det danske erhvervsliv.

Med Berlingske Talent 100 kan du således få et indblik i nogle af erhvervslivets nye, håbefulde stjerner i Danmark. På den måde kan du få inspiration til uddannelse, virksomhedsplanlægning, CV, anbefalinger og mere til.

Berlingske Musikkonkurrence

Berlingske Fond afholder hvert år en musikkonkurrence for klassisk musik. I 2018 var det 46. gang, at Berlingske Fond afholdt Musikkonkurrencen. Konkurrencen er således en tradition for Berlingske, der har eksisteret i mange år.

Der er dog nogle kriterier for at kunne deltage i Berlingske Klassiske Musikkonkurrence. Der kan søges om at komme med i Musikkonkurrencen, hvis du bor i Norden og har fået musikundervisning i mindst to år. Derudover skal du være mindst 8 år og under 17 år. Det er kun muligt at deltage med ét instrument.

Deltagerne bliver bedømt af dommere, der er nøje udvalgte, da de er nogle af landets mest kompetente, klassiske musikere. Konkurrencens formål er at opmuntre og skabe motivation hos unge musikere. Konkurrencen for børn og unge under 17 år har derfor stor betydning for det danske musikmiljø, der kan være med til at udvikle og spotte spirende musiske talenter.

Berlingske Klassiske Musikkonkurrence lægger stor vægt på, at alle børn og unge får en god oplevelse. Det er en af grundene til, at alle præsentationer præmieres. Til årets helt enestående præsentation uddeles der dog en særlig pris, hvor vinderen af konkurrencen modtager årets talentcheck på hele 10.000 kr.

Musikkonkurrencen er en af de få, der gør det muligt, at forskellige instrumenter kan deltage i samme konkurrence. I det klassiske, danske musikmiljø findes der op til flere konkurrencer for eksempelvis klaver og violin, men stort set ingen for musikere, der spiller mere særprægede klassiske instrumenter.

Berlingske Klassiske Musikkonkurrence er derfor en unik mulighed for at få diversiteten indenfor klassisk musik frem i lyset. Læs mere om Berlingske Musikkonkurrence her.

Berlingske Barometer

Som en del af sektionen Politiko på Berlingske finder du Berlingske Barometer.

Berlingske Barometer har samlet alle tallene for de nyeste meningsmålinger fra institutterne. På den måde kan du hurtigt få et overblik over den aktuelle status i dansk politik. Det kan være gavnligt for afleveringer, oplæg eller til blot at være oplyst på den storpolitiske scene.

Graferne, du finder i Berlingske Barometer, er udregnet som et vægtet gennemsnit af flere institutters målinger. Det gør resultaternes udsigelsesgrad større, hvilket betyder, at det, der er opgivet – alt andet lige – rent faktisk også stemmer overens med danskernes reelle meninger om dansk politik. Du har dog også mulighed for at gå på opdagelse i de enkelte målinger. Herved kan du se isolerede målinger fra Epinion, Gallup, Greens, Megafon, Norstat, Rambøll, Voxmeter og Wilke. Du kan på den måde også sammenligne resultater indenfor forskellige måleinstitutioner.

Udover at se nye politiske målinger kan du også finde frem til gamle målinger. Når du vælger en måling under ”vælg måling”, kan du nemlig selv bestemme, hvilket år og hvilken måned målingen skal være fra.

Du kan også se allerede udarbejdede specifikke målinger fra Berlingske. Eksempelvis kan du finde målinger på kommunalvalget i 2017. Du kan også finde sammenligninger fra tidligere år. Eksempelvis kan du se det vægtede gennemsnit for danskernes mening om de politiske partier i 2018 sammenlignet med 2015.

På Berlingske Barometer kan du endvidere vælge, om du vil se den aktuelle stemning for de politiske partier målt i mandater på de forskellige blokke eller målt i procent. Herved kan du få et nuanceret overblik over den danske politiske scene.

Berlingske Barometer er således et godt sted for dig, der går højt op i, hvad der sker på den politiske scene.

Berlingske Blogs

Berlingske har som et nyere tiltag oprettet Berlingske Blogs. Berlingske Blogs er dog ikke en almindelig blog-side om ”bare” mode, livsstil og så videre, som ellers er populære indholdselementer, og som oftest associeres med blogs.

Berlingske Blogs indeholder nemlig indlæg om blandt andet politik, kultur og erhvervsliv. I Berlingske Blogs kan du herved få bestemte aktørers meninger om væsentlige emner indenfor bestemte emneområder, der kan give dig brugbare perspektiver om eksempelvis danske kulturelle og politiske anliggender.

Bloggerne på Berlingske Blogs er derfor også nøje udvalgte bloggere. Alle bloggere på Berlingske er personer, der er kendte som væsentlige aktører indenfor det danske erhvervsliv. Under bloggere finder du blandt andet personer som tidligere udenrigsminister Uffe Ellemann-Jensen, der blogger om international politik. Tidligere kommunal- og folketingspolitiker for venstre Søren Pind er også blogger på Berlingske Blogs, der hovedsageligt blogger om frihedsperspektivet. Dansk forfatter og debattør Kasper Støvring er ligeledes blogger på Berlingske Blogs og blogger om kultursammenstød og værdipolitik i ind- og udland.

 

I alt har Berlingske Blogs 12 udvalgte bloggere fra det danske erhvervsliv. Emnerne, som de blogger om, er forskellige emner indenfor deres eget ekspertiseområde. Mere specifikt blogges der på Berlingske Blogs om international politik, frihedsperspektivet, religion og tro, det moderne liv, kultur, politik, debat, rød og blå blok, værdidebatter samt litteratur.

På Berlingske Blogs har du desuden mulighed for at tage del i debatten ved at kommentere på de forskellige blogs. Her kan du også se andres meninger om de aktuelle emner, som bloggerne har skrevet om. Bliv oplyst om stort og småt og gå på opdagelse i dagens Danmark på Berlingske Blogs allerede i dag.

Berlingske Foto

Berlingske går op i, at flere sanser hos deres læsere og brugere bliver stimuleret. Med Berlingske har du derfor mulighed for at få din visuelle sans skærpet ved at anvende et bredt fotokartotek.

På Berlingske Foto kan du få et overblik over de seneste nyheder i billeder. Eksempelvis billeder fra fodboldkampe og valg eller indsigtsgivende billeder fra festivaler som Copenhell, Roskilde og Smukfest.

Berlingske går højt op i, at deres billeder er høje på æstetik og fortælling. Flere gange har Berlingskes billeder derfor også være nomineret til fornemme fotopriser. Berlingske Foto omhandler ikke blot begivenheder i Danmark, men også i udlandet. Berlingske Foto udvider således rummet for at fortælle indsigtsgivende fortællinger, der næsten er som at være tilstede i kampens hede selv.

Berlingskes dødsannonce, mindeord, bryllupper og fødsler

På Berlingske har du mulighed for at få en dødsannonce, også kaldet nekrolog, eller mindeord indrykket i avisen. En nekrolog eller et mindeord kan være særligt anvendelig, når der på en effektiv og elegant måde skal gives besked til afdødes bekendte. På den måde kan der både gives en sidste hilsen til afdøde samt oplyses om, hvor og hvornår en begravelse, bisættelse eller mindehøjtidelighed finder sted. Berlingske udbyder en døgnservice med gratis opsætning samt korrektur af dødsannoncer/nekrolog og mindeord. Herved sikres det, at annoncen står grammatisk korrekt, samt at opsætningen er pæn og passer til Berlingskes æstetik. Du kan selv vælge, hvilket symbol eller eventuelt billede der skal være på annoncen.

Udover dødsannoncer/nekrolog og mindeord kan du også få mere festlige begivenheder annonceret i Berlingske. Til særlige begivenheder kan det være en fin gestus at indrykke annoncer i avisen, hvis en festlig begivenhed har fundet eller snart finder sted. På Berlingske har du mulighed for at gøre brug af dette, da du eksempelvis kan få en annonce om en fødsel indrykket i avisen. Har din bror, søster eller dig selv eksempelvis lige fået en baby, kan det være hyggeligt at oplyse om til venner, bekendte, familie og resten af Berlingskes læsere gennem en annonce. Du kan også få en annonce indrykket, hvis en fra din arbejdsplads eller dig selv har jubilæum. Bryllupper kan også blive indrykket, hvis der eksempelvis er åben reception efter højtideligheden i kirken, der skal oplyses om. Du kan også få andre familiemeddelelser indrykket. Eksempelvis ”tak for opmærksomheden” ved bryllup, dåb eller lignende.

Berlingske Nyhedsbreve

Nyhedsbreve bliver hyppigt brugt af virksomheder, hvor de giver dig nyheder om produkter, tilbud med mere i din mailboks. Nyhedsbreve kan dog være meget irriterende og forstyrrende, hvis det er nogle, du ikke selv har bedt om at få. På Berlingske er du selv herre over, om du vil tilmelde dig Berlingske Nyhedsbreve, så du kun får den information, du har lyst til at få.

Hvis du gerne vil holde dig fuldstændig opdateret på nyheder, kultur, politik, livsstil og mere til, er det en god idé at tilmelde dig Berlingske Nyhedsbreve. Det smarte ved Berlingske Nyhedsbreve er, at du selv kan vælge præcis indenfor hvilket tidsrum, du vil have nyhedsbreve fra. Du kan herved selv vælge, om det er Berlingske Morgen, Berlingske Middag, Berlingske Aften, Berlingske Weekend eller Breaking News, du vil have nyhedsbreve fra.

Udover tidspunkt kan du også selv vælge, hvilket emne eller hvilke emner du vil have nyhedsbreve fra. Du kan eksempelvis selv bestemme, om det er Politiko, Livsstil, Rejseliv, Berlingske Shop eller andre emner, du vil modtage information om gennem et dagligt nyhedsbrev.

På Berlingske undgår du herved unødig, irriterende støj, da der netop er mulighed for, at du selv kan vælge det nyhedsbrev, der passer bedst til dig. Du kan også vælge at få nyhedsbreve fra flere forskellige eller alle kategorier, hvis du gerne vil være bredt oplyst om Berlingske og forskellige emner indenfor dagens Danmark. Du tilmelder dig Berlingske Nyhedsbreve online på websiden.

Berlingske Shop

Berlingske er ikke bare en almindelig avis. Berlingske går nemlig højt op i kultur – så højt at de gerne vil ekspandere kulturen endnu mere ud til deres læsere, end det kan lade sig gøre kun med artikler. Læserne skal nemlig have mulighed for at få kulturen helt ind under huden. Berlingske har på deres onlineside, www.berlingske.dk, derfor også en online shop, der sælger en bred vifte af kulturoplevelser.

På Berlingske Shop kan du købe billetter til kulturarrangementer af mange forskellige slags. Du kan herved nemt finde et arrangement, der falder i din smag. Du kan eksempelvis købe rejser med krydstogt på den blå Donau, opera i Rom, rejse til Tenerife med helpension og udflugter og mere til. Det smarte ved at kigge på Berlingske Shop, når du leder efter en rejse, er, udover velplanlagte rejser, at de ofte har tilbud på nogle af rejserne. Gennem Berlingske Shop kan du altså ende ud med at gøre et feriekup.

Udover rejser kan du også købe billetter til sport og motion. Eksempelvis til forskellige løb som eremitageløbet eller bokse- og fodboldkampe. Du kan også finde tilbud med underholdning i fokus som teater i Tivoli, koncerter med blandt andet den kendte dirigent, komponist og violinist André Rieu eller comedy-shows med komikeren Simon Talbot. Mulighederne er mange, og det eneste, du skal gøre, er at vælge den kulturoplevelse, du finder mest tiltalende. Er der en bestemt dato, hvor du står og mangler en kulturoplevelse til en gave eller lignende? Så har Berlingske Shop den smarte funktion, at der er indbygget en kalender, så du kan vælge den dato, hvor du gerne vil af sted på en kulturoplevelse. Efter du har valgt den rette dato for dig, dukker der tilbud for den valgte dato frem.

Klik dig ind på Berlingske Shop allerede i dag og find ud af, om der er et godt rejsetilbud, en teateroplevelse eller lignende til dig.

Berlingske Læserrejser

Udover rejser på Berlingske Shop tilbyder Berlingske i perioder også Læserrejser. Læserrejserne er som udgangspunkt et unikt tilbud til Berlingskes læsere, men alle kan deltage. Rejserne er udarbejdet i et samarbejde med bestemte rejseselskaber og Berlingske.

Berlingske Læserrejser er ikke bare helt almindelige rejser. Det særlige er nemlig, at du deltager i en arrangeret rejse, så du kan nyde rejsen uden at skulle tage stilling til hotel, fly og lignende. Derudover rejser du med en gruppe, hvor I sammen nyder den planlagte rejser, og hvor der er indlagt særlige tilbud om kulturoplevelser som eksempelvis museums, restaurantbesøg eller koncerter. Rejserne er planlagte af professionelle, så turistfælder undgås, og i stedet fokuseres der på den unikke, mere lokale oplevelser. Lokale steder kan ofte være svære at finde, hvis der rejses et ukendt sted på egen hånd. Med Berlingske Læserrejser kan du således få en unik rejseoplevelse med særlige gemmesteder, du kan nyde sammen med din rejsegruppe.

Som betalende abonnent hos Berlingske har du således mulighed for at få særlige læserrejser og møde andre af Berlingskes læsere.

Berlingskes oplagstal

I Berlingskes begyndelse i 1749 var oplagstallene på hverdage på blot 800. Oplagstallene blev for Berlingske hastigt større med over en fordobling i 1798 med 4100 oplag på hverdage. Denne positive udvikling fortsatte i de efterfølgende års forløb, hvor Berlingskes højeste oplagstal fandt sted i efterkrigstiden i år 1948. Året i og omkring 1948 kan herved karakteriseres som dagblades generelle og Berlingskes guldalder, hvor oplagene på Berlingske på hverdage var på hele 190.000 aviser. Siden da har oplagstallene været skiftende faldende og stigende for Berlingske med mellem 167.000 og 118.000 oplagstal.

Med især digitale mediers fremkomst er oplagstallene på fysiske aviser dog i dag særligt faldende. I 2013 var oplagstallet for Berlingske eksempelvis på blot 81.789. Oplagstallene på Berlingske er derfor historisk lave i dag, hvilket dog gør sig gældende for langt de fleste dagblade i Danmark.

Udviklingen er ikke overraskende, da den vidner om digitale, gratis tilbuds fremkomst samt konkurrence fra andre medier som tv. Udviklingen viser derudover, at især den yngre generations vaner adskiller sig fra tidligere generationer. Den unge generation har herved ikke det samme forhold til den trykte avis, som den ældre generation har.

Det er netop også en af grundene til, at Berlingske i dag gør en stort indsats for også at fange sine læsere online. Berlingske har derfor eksempelvis gratis artikler online samt forskellige månedlige abonnementer, der kan købes til onlineudgaven. At Berlingske ikke har lige så store oplagstal som tidligere, er derfor ikke ensbetydende med, at det går dårligt for Berlingske – og andre dagblade – idet en stor del af Berlingskes indhold i dag konsumeres online. Når der skal ses på dagbladets succes, skal der derfor også ses på eksempelvis antal visninger på Berlingske online, hvor Berlingske følger godt med de øvrige dagblade i Danmark.

Berlingskes e-avis

Udover at læse Berlingske online på www.berlingske.dk har du også mulighed for at få Berlingske som e-avis. Dette tilbud kræver dog et abonnement på Berlingskes e-avis. Med Berlingskes e-avis kan du læse avisen med samme opsætning, som havde du den fysisk i hånden – bare på den platform, du har lyst til. Det giver nye brugsmuligheder for dig.

Bannerreklamer forekommer hyppigt som skiftende ikoner, når du læser artikler på online dagbladesider, herunder Berlingske. Det kan være distraherende og irriterende for øjet, når du gerne vil fordybe dig og bruge tid på en artikel. Denne irriterende del kan du dog undgå ved at anvende Berlingskes e-avis. Når du læser Berlingske som e-avis, er det nemlig en ekstra luksus, at du kan undgå den ”støj” fra bannerreklamer og så videre, der ellers ofte kan forekomme, når der læses artikler og aviser online. Forskellen på den fysiske avis og e-avisen er nemlig blot, at du kan læse e-avisen på eksempelvis din iPad, computer eller mobiltelefon. Annoncerne er herved statiske, ligesom den fysiske avis, og skifter ikke mellem forskellige ikoner. Det giver dig en god læsevenlighed, så du kan fordybe dig i spændende artikler, der interesserer dig.

For at kunne læse Berlingske som e-avis kræver det, at du opretter en brugerprofil, hvor du kan downloade avisen fra. Derudover skal du købe et abonnement for at få alle artiklerne med i din e-avis. Få Berlingskes e-avis her.

Berlingskes abonnement

At kunne vælge mellem forskellige abonnementer er centralt for, at du kan finde det tilbud, der er mest fordelagtigt for dine behov. Berlingske tilbyder derfor forskellige abonnementstyper. Du kan i alt vælge mellem fire forskellige abonnementsløsninger, så du kan finde det abonnement, der passer bedst til dig.

Det første og mindste abonnement giver dig adgang til alle artikler på Berlingske.dk samt Berlingske Business til 99 kr. i måneden. Abonnementet er således til dig, der gerne vil have adgang til det mest nødvendige og overordnede indhold på Berlingske.

Det andet abonnement koster 249 kr. i måneden. Med dette abonnement får du adgang til e-avisen hele ugen, artikler på Berlingske.dk samt Berlingske Business. Abonnementet er herved til dig, der gerne vil have lidt mere indhold end bare det højst nødvendige.

Det tredje abonnement inkluderer avisen lørdag og søndag samt alle artikler på Berlingske.dk, Berlingske Business og e-avisen hele ugen. Prisen er 349 kr. i måneden. Det tredje abonnement er således fordelagtigt, hvis du gerne vil have adgang til en stor del af Berlingskes indholdsunivers, som du kan anvende på forskellige platforme.

Det fjerde og mest fyldestgørende abonnement er til den store avis- og nyhedselsker. Abonnementet giver adgang til avisen hele ugen, alle artikler på Berlingske.dk, Berlingske Business samt e-avisen hele ugen. Abonnementet koster 549 kr. i måneden.

På flere af abonnementerne kan du være heldig at få et abonnementstilbud. Blandt andet kan du på visse abonnementer få et tilbud, hvor første måned er helt gratis. Du kan også prøve at skrive ind til Berlingske og måske være heldig at få et godt tilbud fra dem specifikt til dig, hvis det eksempelvis er en større abonnementsordre, du gerne vil købe.

Du har til hver en tid mulighed for at ændre dit abonnement eller sætte det på pause, hvis du skal på ferie eller lignende.

Vælg og køb det abonnement, der passer bedst til dig, her.

Berlingskes artikelarkiv

Mangler du information om et bestemt emne? Eksempelvis til en eksamen eller lignende? Eller er du interesseret i, hvad der blev skrevet om tilbage i 1999? Så kan du som en smart feature gøre brug af Berlingskes artikelarkiv.

Berlingskes artikelarkiv giver dig en unik mulighed for at gå tilbage i tiden. Du kan nemlig finde alle skrevne artikler fra Berlingske tilbage fra 1999 og frem til i dag. Når du søger efter en artikel, skal du selv vælge det år, du vil finde artikler fra. Derudover vælger du selv, hvilken måned og hvilken dag artiklen skal være fra. Når du har valgt år, måned og dag, kan du se og læse alle artikler fra den dag, du har valgt.

Hvis du leder efter en helt bestemt artikel, har du derudover også mulighed for at søge efter artikelnavnet.

Etik på Berlingske

Som et af Danmarks ældste og største dagblade har Berlingske en række etiske regler, de arbejder ud fra. På den måde sikres, at både journalister og deltagende interviewede ikke bliver hængt uhensigtsmæssigt ud. Derudover sikres også en høj journalistisk kvalitet med sagligt indhold, som læserne kan stole på.

Berlingske arbejder som udgangspunkt ud fra syv regler om etik. Den første regel er etiske regler omkring journalistisk kvalitet. Berlingskes artikler skal være kritiske, fordomsfrie og fair. Herved må journalistens egne holdninger ikke have nogen indflydelse på sagens udfoldelse eller udlægning i en artikel. Derudover skal journalisterne have en kritisk indstilling til kilder og deres eventuelle motiver for at få egne interesser frem. Som udgangspunkt må ingen artikler derudover frembringes ”under cover”, da journalister arbejder under fuld og åben identitet medmindre særlige forhold er aftalt. Det kan eksempelvis være, hvis en offentlig sag ikke kan tilvejebringes på anden vis. Endvidere må journalister ikke betale kilder for oplysninger.

Det andet etiske punkt omhandler journalistens integritet. Journalister bør derfor ikke være medlem af foreninger, politiske partier eller andet, der kan bringe tvivl om deres journalistiske integritet og motivation. Journalister, der behandler emner, der kan påvirke aktiekurser, må ikke eje aktier, der er noteret på Børsen i Danmark. Det skal derudover være gjort klart, om en artikel er annoncering eller redaktionel tekst.

Den tredje etiske regel omhandler retsstof, hvor navne på folk anholdt af politiet som udgangspunkt ikke må offentliggøres. Artikler må eksempelvis ikke navngive dømte, medmindre de har fået en dom på mindst seks måneders ubetinget fængsel.

Den fjerde regel behandler kilder, der skal refereres loyalt og med klar angivelse, når der er tale om citater.

Regel nummer fem handler om rettelser, der skal bringes i samtlige medier dagen efter en rettelse er blevet påpeget.

Det sjette etiske punkt omhandler guidelines for sociale medier, der overordnet lægger fokus på, at ansattes privatliv skal beskyttes på sociale medier. Derudover skal Berlingske leve op og opmuntre til god etisk opførsel.

Det syvende og sidste etiske punkt omhandler brugen af fotografi, tv-optagelse, grafik og lyd. Berlingske må kun bruge billeder, optagelser med mere, der på lovlig vis er frembragt, og som ikke krænker folks privatliv. Det skal derudover altid fremgå, hvem fotografen bag billedet er, hvorfor alle billeder krediteres til fotografen.

Annonceringsmuligheder

Berlingske har en bred vifte af annonceringsmuligheder, hvilket kan være fordelagtigt, hvis du er en virksomhed, der gerne vil have en annonce indrykket på Berlingske.

En annonce på Berlingske er til dig, der gerne vil ramme målgruppen mellem 25-74 år. Med en annonce på Berlingske kan du altså ramme en stor aldersgruppe. Berlingskes læsere er stort set ligeligt fordelt mellem køn, da 57 % er mænd, og 43 % er kvinder. Berlingske og Berlingske.dk giver adgang til købsstærke, engagerede og kvalitetsbevidste danskere. Derudover har de mentalt såvel som økonomisk overskud.

På Berlingske online kan du finde statistik, der giver et overblik over Berlingskes rækkevidde. Du kan blandt andet se besøgende på Berlingskes sites, læsertal og totale rækkevidde. På den måde har du bedre mulighed for at finde ud af, hvorhenne på siden det er mest fordelagtigt for dig at få din annonce ind.

 

Når du vil have en annonce indrykket i Berlingske, har du forskellige valgmuligheder. Du kan vælge en annonce på den trykte avis. Derudover har du online flere valgmuligheder, hvor du kan vælge at få din annonce i et tema-tillæg. Du kan også få et display i en online annonce. Derudover kan du få en såkaldt native-annonce. Du kan ydermere få din annonce i nyhedsbreve samt mulighed for at blive samarbejdspartner.

Berlingskes nuværende annoncekunder er blandt andet SAS, Magasin, Boozt.com, Irma, Audi, Momondo og flere til.

Berlingskes erhvervsløsninger

Med Berlingske har du mulighed for at få erhvervsløsninger til din virksomhed. På den måde kan du få velinformerede medarbejdere, der altid er opdaterede på nyhedsfronten og branchespecifikke trends. En abonnementsløsning kan derudover være med til at fastholde dygtige medarbejdere, hvilket både er gavnligt for den enkelte ansatte og for virksomheden selv. Giv dine medarbejdere en ekstra service og tag del i Berlingskes løsninger til erhverv.

Berlingske tilbyder forskellige abonnementsløsninger, der er fleksible, så de kan tilpasses virksomhedens specifikke behov, budget og ønsker.

Du kan få løsninger både på print med en trykt avis og digitalt. På print kan du og din virksomhed selv bestemme, hvilke dage avisen skal leveres, samt hvor den skal leveres. Eksempelvis kan avisen leveres til virksomheden i hverdagene og hjem til virksomhedens ansatte i weekenden. Herved får dine ansatte den fulde service ud af Berlingskes erhvervstilbud, og de kan holde sig opdaterede alle ugens dage.

Den digitale løsning kan give adgang til et eller flere af Berlingskes digitale sites. Berlingske har to forskellige adgange, der kan vælges imellem.

  • Den første løsning er en IP-løsning, der giver adgang gennem virksomhedens IP-adresse, uden der skal bruges login. Denne løsning er herved nem at administrere. Løsningen kræver dog en definition af maksimum antal brugere og virker kun på virksomhedens netværk eller via en medarbejders VPN-forbindelse. I praksis kan løsningen herved være begrænset til arbejdspladsen.
  • Den anden løsning er et bruger-login, hvor medarbejderne får deres eget login med deres arbejdsmail som brugernavn. Medarbejderne kan herved læse nyheder og artikler, uanset om de er hjemme, på farten eller er på virksomhedens netværk. Denne løsning kræver minimal involvering af virksomhedens IT-afdeling og er herved nem at udføre i praksis.

Skriv til Berlingske Media Erhvervsløsning og find den helt rigtige erhvervsløsning til dig og din virksomhed.

Berlingske Web TV

Berlingske indeholder ikke kun artikler og nyheder, men også web tv. På Berlingske Web TV kan du få de seneste nyheder med optagelser fra dagsordensættende begivenheder. Derudover kan du få alt om business og politik leveret i et spiseligt web tv-format.

Det kan til tider være anstrengende eller problematisk at koncentrere sig om at læse en artikel, hvis du eksempelvis er træt, er på farten, har travlt eller lignende. I sådanne situationer kan Berlingske Web TV være anvendeligt for dig. På den måde kan du få det rette nyhedsoverblik fra en mere visuel front, som en mini tv-avis du kan tage med på farten og se, hvor og hvornår du har lyst.

På Berlingske Web TV kan du ikke blot se nye optagelser, men også ældre nyhedsvideoer, guides med mere. Videoerne er ofte købt fra en tredjepart, hvorfor den originale afsender af videoen altid er oplyst for at sikre en gennemsigtighed for modtageren i det viste materiale.

På Berlingske Business har de endda deres egen ugentlige udsendelse, hvor erhvervsredaktør på Berlingske Business, Peter Suppli Benson, er vært. Her får du et indblik i væsentlige begivenheder indenfor dansk erhverv med mere. Eksempelvis udsendelser om ugens vinder og taber, ugens op- og nedture samt nyhedsaktuelt stof.

Berlingskes julekalender

Julekalender er en tradition, der har eksisteret i Danmark i mange år. Flere og flere medier er begyndt at anvende en julekalender i december. På den måde skabes der en kollektiv julestemning mellem eksempelvis en virksomhed og deres brugere.

Berlingske er gået med på denne trend og har i de senere år haft en julekalender til gavn for deres brugere og læsere. Julekalenderen omhandler hvert år forskellige emner, der ikke bare kan underholde, men også bidrage til noget oplysning. I 2017 handlede julekalenderen eksempelvis om forskellige banale spørgsmål omkring jul. Eksempelvis ”hvad er en julekalender?”, ”hvem er Santa Lucia?” og ”hvad er risengrød?”. Som en ekstra dimension var spørgsmålene besvaret af børn, der herved både gjorde julekalenderen oplysende og humoristisk på én og samme tid. Julekalenderen blev offentliggjort på Berlingskes Facebook-profil.

Berlingske på sociale medier

For at blive og opretholde sig som en succesrig virksomhed er det i dagens Danmark nødvendigt at sprede sig over flere medier. På den måde sikres det, at virksomheden er dér, hvor brugerne befinder sig i en stor del af deres virtuelle hverdag.

Berlingske er derfor både at finde på Facebook, Twitter og Instagram. På de sociale medier udlægger Berlingske væsentlige artikler, billeder og tweets med nyheds- og underholdningsværdi. Som en ekstra dimension har du som bruger på de sociale medier i høj grad mulighed for at give tilbagemelding på artikler, nyheder med mere. På den måde kan du tage del i polariserende emner med Berlingske og andre læsere. Det kan gøre det endnu mere spændende at følge med i nyheder, når der er mulighed for at tilkendegive sin egen mening omkring dem efterfølgende.

Jos hos Berlingske

Mangler du et job, og kunne du godt tænke dig at arbejde indenfor nyhedsformidling og journalistik? Så kan en stilling på Berlingske være noget for dig.

Berlingske opdaterer løbende på www.berlingske.dk, hvis der er ledige stillinger i Berlingske Media. Det vil sige, at der ikke kun er jobopslag fra Berlingske, men også fra Berlingske Medias øvrige medier, herunder B.T, Weekendavisen og Radio24syv. Du har også altid mulighed for prøve lykken og sende uopfordrede jobansøgninger.

Berlingskes kundeunivers

Berlingskes kundeunivers er din selvbetjeningsplatform som kunde. Kundeuniverset er herved en platform til dine abonnementer i Berlingske Media. I Berlingskes kundeunivers kan du blandt andet se abonnementsvilkår og kontaktoplysninger. Herved kan du holde styr på og få et overblik over dine abonnementsmuligheder. Det er smart for dig som kunde.

Du kan derudover nemt og enkelt foretage ændringer i dit abonnement. På den måde behøver du ikke at vente i telefonkøen, men kan foretage ændringerne, når det passer dig bedst. Du kan også betale dit abonnement, sætte abonnementet på ”ferie flytning”, læse e-avisen og tilmelde dig PBS i kundeuniverset. Så bliver det ikke meget mere enkelt at være kunde.

For at kunne anvende Berlingske Kundeunivers kræver det, at du har oprettet en profil, hvor du har tilføjet dit ordrenummer.

Berlingskes kundeservice og kontakt

Berlingskes kundeservice finder du som en del af websiden på www.berlingske.dk. Berlingskes kundeservice kan være dig behjælpelig med dine abonnementer, ferieændring, reklamation og mere til.

Du kan blandt andet tage kontakt til Berlingskes kundeservice via deres kontaktformular på siden, som du finder her. I kontaktformularen skal du vælge, hvilket anliggende henvendelsen drejer sig om. Det tager mellem 1-3 dage at få svar tilbage via kontaktformularen.

Derudover kan du ringe til Berlingskes kundeservice på telefonnummer 33 75 36 36. Kundeservicekontoret har åbent alle hverdage, mandag til fredag, kl. 08.00-16.00.

Vil du gerne undgå ventetid? Så har du også mulighed for at indtaste dit telefonnummer i en boks på websiden, hvorefter Berlingskes kundeservice vil ringe dig op. På den måde undgår du at skulle stå i telefonkø.

I Berlingskes kundeservice på websiden finder du også spørgsmål og svar til ofte stillede problemstillinger. Ved at kigge på ”top 10 spørgsmål” kan det herved være, at du kan få løst problemerne selv uden at skulle igennem ventetid i kundeservice først.

Du har også mulighed for at kontakte de respektive redaktioner direkte, hvis du eksempelvis har spørgsmål til specifikke artikler eller rettelser om fakta. Du kan finde kontaktoplysninger på redaktørerne indenfor alle de forskellige emner, som Berlingske skriver om. Eksempelvis Politik, Gravegruppen, Kultur & Livsstil samt Berlingske Business.

I den forbindelse kan du også sende en direkte pressemeddelelse til Berlingske. På den måde kan du sende en sensationspræget pressemeddelelse, som Berlingske kan tage med i en artikel om det pågældende emne.

Adresse og kontaktinformationer

Berlingske
Pilestræde 34
1147 København K

Kundeservice åbningstid:

Mandag-fredag kl. 08.00-16.00

Tlf: 33 75 36 36

email: [email protected]

Besøg Berlingske her

Læs mere her

Find her vores overordnede oversigt over abonnementsløsninger i Danmark

Find her vores oversigt over danske aviser

Find her vores oversigt over abonnementer på fysiske magasiner

Find her vores oversigt over abonnementer på online magasiner og bøger online

  • Begrebsforklaringer
  • Sociale ydelser
  • Om Lånekassen
  • CSR
  • Presse
  • Finanstilsynet

Copyright © · Lånekassen, Østre Alle 6, Business Park Nord, 9530 Støvring     -     YouTube, LinkedIN, Facebook, Twitter        Lånekassen er et CO2 neutralt website
CVR: 29 53 76 66     Tlf.: 78 76 26 28    [email protected]    Kontakt    Cookiepolitik    Persondatapolitik    Betingelser
Lånekassen er et kommercielt site. Vi kan modtage provision ved henvisning til eksterne udbydere.