CBB er et dansk teleselskab, som blev stiftet i 2000 med det daværende navn Club Blah Blah. I 2002 skiftede teleselskabet navn til det nuværende CBB, der er en forkortelse af Club Blah Blah. I 2004 blev CBB overtaget af Sonofon (som nu hedder Telenor), og sammen med Telmore var CBB den første til at udbyde mobiltelefoni over internettet i Danmark. Teleselskabet tilbyder både diverse mobilabonnementer, mobiltelefoner, bredbånd samt andet tilbehør. CBB anvender desuden Telenor og Telias sammenlagte netværk – teleselskaberne, der har flest master i Danmark. CBB dækker ligeledes 99 % af danskerne med 3G og 97 % med 4G. Selskabet reklamerer endvidere med, at deres netværk har den største kapacitet, så alle kan få en stærk forbindelse, uanset antallet af personer der bruger den samme mast. I det følgende præsenteres de forskellige produkter og ydelser, som CBB kan tilbyde dig som kunde.
Find CBB’s forskellige mobilabonnementer her
Find CBB’s udbud af mobilt bredbånd her
Mobilabonnementer
CBB mobil tilbyder i alt otte forskellige mobilabonnementer. Du vil herunder få et klart overblik over, hvad de enkelte abonnementer omfatter.
Teleselskabets første mobilabonnement i rækken indebærer 40 timers tale og 40 GB data, hvoraf de 6 GB data er EU-data. Derudover får du adgang til musiktjenesten, TIDAL, som minder om Spotify, og som har over 48,5 millioner sange.
[mobile hide-slider hide-sorting showid=”13″]
Det næste mobilabonnement i rækken fra teleselskabet omfatter fri tale og 60 GB data inklusiv 6 GB EU-data. Hermed er dette et fornuftigt abonnement, hvis du ofte taler i telefon og er på nettet. CBB informerer desuden om, at du med 60 GB data eksempelvis kan se 50 timers film og serier på Netflix eller have 220 timers videosamtale på Skype.
[mobile hide-slider hide-sorting showid=”12″]
CBB’s tredje mobilabonnement består af 45 timers tale og 45 GB data, hvoraf de 5 GB er EU-data. På denne måde kan du ligeledes have godt med tale og data. Abonnementet inkluderer endvidere Fri Facebook, så du ikke skal være bekymret over at bruge for meget tid på dette sociale medie.
[mobile hide-slider hide-sorting showid=”11″]
Teleselskabets fjerde bud på et abonnement lyder på 10 timers tale og 40 GB data inklusiv 5 GB EU-data. Dette abonnement henvender sig derfor til dig, der ikke taler så meget i telefon, men som bruger meget tid på nettet.
[mobile hide-slider hide-sorting showid=”10″]
Ønsker du omvendt at tale meget i telefon, men ikke har behovet for at bruge en stor mængde data om måneden, kan du overveje at tegne teleselskabets næste abonnement i rækken. Dette abonnement indebærer 40 timers tale og 10 GB data, hvoraf de 5 GB er EU-data.
[mobile hide-slider hide-sorting showid=”9″]
Teleselskabets femte mobilabonnement byder på 10 timers tale og 10 GB data. Dette abonnement henvender sig derfor til dig, der ikke taler meget i telefon om måneden, og som ikke har et behov for en stor mængde data. Angående det pågældende abonnement skal du dog være opmærksom på, at det er et såkaldt DK-abonnement. Dette betyder, at du kun kan bruge mobilabonnementet i Danmark. Hermed kan udlandstelefoni ikke tilmeldes eller tilkøbes til abonnementet. Hvis du derfor skal på ferie i udlandet, er det nødvendigt at skifte til et abonnement med EU Roaming, senest 24 timer inden du forlader Danmark.
[mobile hide-slider hide-sorting showid=”8″]
Overvejer du at give din søn eller datter sin første mobiltelefon, er det næste abonnement måske relevant. Dette abonnement inkluderer 6 timers tale og 4 GB data i Danmark. Hermed er abonnementet ligesom det forrige nævnte, hvad angår brug af data i Danmark og udlandet. Sørg derfor for at skifte abonnement, hvis du skal til udlandet og ønsker at bruge data her. Udover de 6 timers tale og 4 GB data får du desuden Fri Facebook ved tegning af mobilabonnementet.
[mobile hide-slider hide-sorting showid=”7″]
De syv ovennævnte abonnementer er desuden alle uden binding. Derudover inkluderer abonnementerne fri SMS og MMS, en 4G-hastighed samt fri CBB til CBB.
Det sidste abonnement, som CBB kan tilbyde dig som kunde, er abonnementet CBB Basis. Dette abonnement henvender sig til dig, der har et minimalt forbrug, hvad angår telefonsamtaler og SMS’er. Hvis du desuden har fået en arbejdsmobil eller skal på en lang rejse, kan du skifte til CBB Basis for at sætte mobilabonnementet i bero. Med abonnementet betaler du kun for, hvad du nøjagtigt bruger. Der er ligeledes ingen binding eller betalingsgebyrer.
Fordelen ved at have et taletidskort er desuden, at du ikke behøver at betale for noget løbende abonnement. Du skal ikke betale et fast månedligt beløb, og dermed er der mulighed for at justere dit forbrug og dine udgifter til mobiltelefonien. Dog er ulempen, at du selv skal holde styr på forbruget for at udnytte taletidskortets fordele. Ulempen er ligeledes, at taksterne ved et taletidskort normalt er højere end ved mobilabonnementerne. Hermed er det vigtigt, at du tjekker, hvordan dit normale forbrug er.
Et taletidskort er som nævnt fornuftigt til personer, som ikke bruger deres mobiltelefoner så ofte. Taler du for eksempel i telefon mindre end en time om måneden, kan du kigge nærmere på denne løsning. Taler du derimod over en time om måneden i telefon og sender diverse SMS’er, er det mobilabonnementet der skal stå højest på listen. Selskabet opfordrer endvidere nuværende kunder til at tjekke deres forbrug inde på Mit CBB, så de kan undersøge, om taletidskortet er mere relevant end et mobilabonnement – eller omvendt.
Du kan finde yderligere oplysninger omkring CBB’s forskellige mobilabonnementer her.
Mobiltelefoner
Hos CBB har du desuden mulighed for at købe en ny mobiltelefon. Teleselskabet har et bredt udvalg af forskellige mobiltelefoner, hvoraf mange ofte er på tilbud. Du kan blandt andet købe en ny iPhone, for eksempel en iPhone X eller en iPhone 6 Plus. Udover mobiltelefoner fra Apple tilbyder teleselskabet ligeledes telefoner fra følgende mærker: Sony, Doro, Samsung, Huawei, Nokia samt OnePlus.
Find teleselskabets udvalg af mobiltelefoner på denne side.
Bredbånd
CBB tilbyder endvidere som tidligere nævnt bredbåndsløsninger. Bredbåndsabonnementerne foregår alle via SIM-kort, så du har muligheden for at have en stor mængde data både derhjemme og andre steder. Teleselskabet byder på fem forskellige bredbåndsabonnementer, som hver især har sin egen mængde data. Disse abonnementer præsenteres i det følgende:
Det første bredbåndsabonnement består af 5 GB data. Med denne datamængde kan du eksempelvis se 4 timers film og serier på Netflix eller høre 105 timers netradio.
[mobile-broadband hide-slider hide-sorting showid=”2″]
Ønsker du at kunne se flere film på Netflix, har du muligheden for at tegne et abonnement med 15 GB data hos selskabet. Dette abonnement henvender sig ligeledes til personer, der ofte tjekker mails, surfer og befinder sig på de sociale medier – både derhjemme og på farten.
[mobile-broadband hide-slider hide-sorting showid=”3″]
Overvejer du at anvende mobilbredbåndsløsningen indenfor hjemmets rammer, er et bredbåndsabonnement med 50 GB data en fornuftig løsning. Dette abonnement sørger for, at du eksempelvis kan se omkring 40 timers film og serier om måneden. Løsningen henvender sig endvidere til studerende eller til dig, der sommetider arbejder hjemmefra.
[mobile-broadband hide-slider hide-sorting showid=”4″]
CBB’s næste bredbåndsabonnement består af hele 100 GB data, så der dermed er en betydelig mulighed for at se en lang række af film og serier på Netflix, surfe på nettet og høre netradio. Derudover henvender abonnementet sig til husstanden med flere personer. Teleselskabet reklamerer desuden med, at du kan bruge 100 GB data på 950 timers surf på Facebook.
[mobile-broadband hide-slider hide-sorting showid=”5″]
Består husstanden af en stor familie, er teleselskabets sidste bud på et bredbåndsabonnement en mulig løsning. Dette abonnement inkluderer hele 300 GB data, så der hermed er en stor mængde data til at dække familiens behov – eksempelvis for musikstreaming og e-mails.
[mobile-broadband hide-slider hide-sorting showid=”6″]
Har du allerede et af de ovenstående mobilabonnementer hos teleselskabet, kan du ligeledes få rabat på bredbåndsabonnementerne med 15, 50, 100 og 300 GB data.
For at komme på netværket med bredbåndsabonnementerne skal du enten anvende dit SIM-kort eller et USB-modem. SIM-kort-løsningen er gratis, og du skal blot sætte kortet direkte i eksempelvis din iPad eller tablet for at starte netværksforbindelsen. Ønsker du i stedet at bruge et USB-modem for at komme på nettet, kan du købe et modem hos selskabet fra mærket Huawei. USB-modemmet sættes blot i computeren for at starte forbindelsen.
Du kan læse mere om CBB’s bredbåndsløsninger her.
Tilbehør
Udover mobil- og bredbåndsabonnementer samt mobiltelefoner kan du købe diverse slags tilbehør hos CBB – blandt andet til dine elektroniske apparater. Teleselskabet tilbyder for eksempel forskellige slags covers og panzerglass til din mobiltelefon, diverse headsets, kabler, opladere og andet tilbehør.
CBB’s andre ydelser
I det følgende får du et overblik over CBB’s andre ydelser til deres kunder.
Mit CBB
Når du tegner et abonnement hos CBB, vil du få din egen personlige selvbetjeningsside kaldet Mit CBB. Her kan du let få et overblik over dit/dine abonnementer, ordne betalingen for abonnementerne samt se dit forbrug. For at kunne logge ind på din personlige side skal du bruge et login og en adgangskode. Dit login består enten af dit telefonnummer eller bredbåndsnummer. Adgangskoden består af otte cifre. Du kan ligeledes logge ind på mit CBB med dit NemID.
CBB Gruppe
CBB Gruppe er en gratis tjeneste, som sørger for en lettere anvendelse af Mit CBB, når du skal administrere eller har flere abonnementer hos selskabet. Til CBB Gruppe skal du kun bruge én kode for at logge ind på servicen. Ved at bruge servicen får du desuden et samlet og klart overblik over dit forbrug, din saldo, samt hvilke abonnementer du har tegnet hos selskabet. Derudover har du direkte adgang til de enkelte profiler, så du for eksempel kan tilmelde betalingskort, bestille SIM-kort på mobil- og bredbåndsabonnementer og skifte abonnement.
Automatisk abonnementsbetaling
Med automatisk abonnementsbetalingsservicen fra CBB kan du sørge for, at dit abonnement bliver betalt automatisk hver måned. Som kunde hos CBB bliver dit abonnement desuden betalt den første dag i måneden. CBB anvender ligeledes ikke Betalingsservice eller girokort ved betalingen af dit abonnement. Der er endvidere ingen betalingsgebyrer ved den automatiske abonnementsbetaling, og det er gratis for dig at blive tilmeldt servicen. Du kan tilmelde dig den automatiske abonnementsbetaling på Mit CBB. Hvis du er ny kunde hos selskabet, vil du automatisk blive tilmeldt servicen.
Automatisk optankning
CBB tilbyder endvidere automatisk optankning, hvilket er en gratis service, som sørger for at tanke op på din CBB-saldo. Din CBB-saldo kan ses på overblikssiden på din personlige side på CBB’s hjemmeside. Ved at tilmelde dig den automatiske optankning kan du altid sørge for, at din CBB-konto har penge stående. Din CBB-saldo kan nemlig gå i minus, men ved tilmeldingen til den automatiske optankning vil der altid blive tanket op fra dit betalingskort til kontoen. Du bestemmer selv – ved tilmeldingen – hvor mange penge der automatisk skal tankes op på kontoen. Hvis du ikke er tilmeldt servicen, skal du selv sørge for at tanke op, hvis din saldo på et tidspunkt går i minus.
Din CBB-saldo kan gå i minus eksempelvis på grund af opkald og beskeder til udenlandske numre, SMS-stemmer og -donationer eller køb af mobilbilletter til bus og tog. Der er ingen betalingsgebyrer på den automatiske optankning, og det er ligeledes gratis at tilmelde sig servicen. Du kan tilmelde dig Automatisk Optankning på Mit CBB.
Spærring af SIM-kort
Hvis du har mistet din mobil og ønsker at tyverispærre dit SIM-kort, kan du gøre dette på Mit CBB. Hermed undgår du at hæfte for et eventuelt misbrug. Teleselskabet fremhæver ligeledes, at du skal bestille et nyt SIM-kort på Mit CBB, hvis telefonen bliver stjålet. Dit gamle nummer vil fortsætte på dit nye SIM-kort. Ved modtagelse af det nye SIM-kort kan du desuden fjerne tyverispærringen gratis på din personlige side. Når du har fjernet denne tyverispærring, har du mulighed for at aktivere det nye SIM-kort. CBB informerer samtidig om, at dit abonnement vil fortsætte, selvom du har tyverispærret SIM-kortet. Hvis du får din mobil igen og ikke har bestilt et nyt SIM-kort endnu, kan du endvidere fjerne tyverispærringen på Mit CBB.
MMS-opsætning og internet-opsætning
Som kunde hos CBB kan du opsætte MMS på din mobil enten automatisk eller via en manuel opsætning. CBB informerer deres kunder om, at de i mange tilfælde er nødt til at sende en SMS til et bestemt nummer afhængigt af teleselskabet. Herefter vil du modtage bestemte instrukser til opsætningen af MMS på mobilen. Ønsker du at opsætte MMS på mobilen manuelt, skal du tit igennem en række trin, aktivering samt tilvalg inde i indstillingerne på telefonen. Proceduren afhænger ligeledes af det valgte teleselskab.
Når du skal udføre en internet-opsætning og MMS-opsætning på mobilen, vil du ligeledes få brug for en af CBB’s mobilmanualer. Disse finder du her. Ved at følge den rette mobilmanual har du mulighed for at indstille din mobil til at gå på internettet og til at sende MMS-beskeder. Ved opsætningen af internet og MMS skal du dog huske at have mobildata slået til på telefonen. Hermed kan du gå på nettet og sende og modtage MMS’er.
Udskiftning af SIM-kort
Hvis du får brug for at udskifte dit SIM-kort som kunde hos CBB, kan du bestille det nye SIM-kort på to forskellige måder. Den første måde består i at kontakte CBB’s kundeservice, som du kan få fat på via telefon, chatten på hjemmesiden, e-mail samt Facebook. Du kan også bestille det nye SIM-kort igennem din personlige side på Mit CBB.
Efter bestillingen af det nye SIM-kort, vil det tage op til fem hverdage, før SIM-kortet er fremme på din adresse. Ønsker du at få hjælp til SIM-kort indsættelsen, kan du finde en vejledning i eksempelvis mobiltelefonens brugervejledning. Du vil desuden modtage et 3-i-1-SIM-kort fra teleselskabet, da du på denne måde har mulighed for at bruge det nye SIM-kort i alle typer mobiler.
I forbindelse med udskiftningen af SIM-kortet vil du desuden modtage en ny PIN- og PUK-kode. Du vil ikke kunne finde koderne i kuverten med det nye SIM-kort på grund af sikkerhedsmæssige årsager. Du får dem derimod tilsendt på mail. Du kan også finde koderne på Mit CBB efter aktiveringen af det nye SIM-kort.
Telefonsvarer
Som kunde hos CBB har du ligeledes mulighed for at have en telefonsvarer/mobilsvarer på dit telefonnummer. Hermed kan du aflytte beskeder, hvis du ikke når at tage telefonen eller ikke ønsker at gøre dette, hvis du eksempelvis er i udlandet. For at aflytte en telefonsvarerbesked skal du ringe til telefonnummeret 60708090. Dine beskeder på telefonsvareren vil desuden automatisk blive slettet efter 7 dage, hvis de ikke gemmes på telefonen.
CBB råder dig endvidere til at fjerne din mobilsvarer, hvis du har planer om at rejse uden for EU. Dette skyldes, at du kommer til at betale for det/de opkald, som den pågældende person/personer indtaler på din mobil, eftersom det er en viderestilling. For at fjerne telefonsvareren på mobilen skal du taste ##002# på mobilen og derefter ringe op. Ønsker du derimod at tilføje en telefonsvarer til mobilen, skal du taste **004*60708090# for herefter at ringe op.
Opsigelse af abonnement
Hvis du ønsker at opsige dit abonnement/dine abonnementer hos CBB, kan du kontakte teleselskabets kundeservice eller skrive på selskabets chat på hjemmesiden. Dit mobilnummer og abonnement vil stoppe på den sidste dag i måneden ved opsigelsen. Fortryder du opsigelsen, har du mulighed for at fortryde den frem til opsigelsesdatoen ved at kontakte selskabets kundeservice.
CBB reklamerer desuden med, at de gerne vil forsøge at matche eventuelle tilbud fra andre teleselskaber. Selskabet fremhæver ligeledes, at du ikke skal opsige dit nummer hos CBB, da det andet selskab dermed ikke kan flytte dit nummer for dig.
Adresse og kontaktinformationer
CBB
Frederikskaj 8
1780 København V
Tlf: 50 50 50 50
email: [email protected]
Telefontid kundeservice
Mandag-Fredag kl. 8.30-16.00
Læs mere her
Find her vores overordnede oversigt over abonnementsløsninger i Danmark
Find her vores oversigt over mobilabonnementer
Find her vores oversigt over abonnementer på mobilt bredbånd
Læs her om andre udbydere på Telia/Telenors netværk: Telenor, OK Mobil og Greentel
Læs her vores artikel om dækningskort. Her kan du se forskellene i dækning på de forskellige netværk.